top of page
Writer's picturePetar Fabijanic

BOG NAM JE UTOČIŠTE I UTVRDA


„…nebesa i zemlja će se potresti. Ali GOSPOD će biti nada (utočište) narodu svome i jakost (utvrda) sinovima Izraelovim.“ Joel 3:16

Krenimo sa objašnjenjem ključnih pojmova:

UTOČIŠTE

Hebrejska riječ מַחֲסֶה "mahaše" koristi se za označavanje mjesta utočišta ili zaklona, ​​često u metaforičkom smislu. Prenosi ideju sigurnosti, zaštite i povjerenja, osobito u kontekstu Božje zaštite nad svojim narodom. Često se koristi u Psalmima da opiše Boga kao utočište za one koji ga traže.

U starom Izraelu koncept utočišta bio je značajan i a) fizički i b) duhovno:

A) Fizički: gradovi utočišta bilu su na primjer osnovani sa svrhom da budu sigurna utočišta koja pružaju zaštitu od osvetnika.

B) Duhovno: na Boga se gleda kao na krajnje utočište, sigurno mjesto usred kušnji i opasnosti života. Bog je obećao biti naš zaštitnik i izbavitelj.

UTVRDA

Hebrejska riječ מָעוֹז "maoz" prvenstveno označava mjesto ili sredstvo sigurnosti i zaštite. Često se koristi metaforički da opiše Boga kao utvrdu za Njegov narod, naglašavajući Njegovu ulogu Zaštitnika i Izvora snage. Obvaj izraz se također može odnositi na fizičke tvrđave ili uporišta u vojnom kontekstu.

U starom vremenu gradovi su često imali utvrđene zidove i uporišta za zaštitu od neprijateljskih napada. Ove fizičke strukture bile su vitalne za preživljavanje i sigurnost.

U duhovnom smislu, Božji narod je pozvan gledati na Boga kao na svoje krajnje Uporište, Zaštitnika koji pruža sigurnost veću od fizičke obrane.

Bog obećava da će biti Štit i Branitelj onima koji Mu se utječu.

POTRES

Pojam “potres” nam govori o nasilnim promjenama uzrokovanima prirodnom nepogodom. Ljudi se sa pravom boje potresa. Strah od potresa izaziva svojevrsni potres u njihovim dušama koji se događa prije nego dođe do naravnih potresa ili nevolja.


Kada je Isus govorio o poslijednjim vremenima tj o danima koji će prethoditi Njegovu ponovnom povratku, On ih je opisivao kao dane koji će u ljudima proizvesti uznemirenost:

A čut ćete za ratove i za glasine o ratovima. Pazite, ne uznemirujte se! Jer se sve to mora dogoditi, ali to još nije svršetak; jer će ustati narod protiv naroda i kraljevstvo protiv kraljevstva; i bit će gladi i kuge i potresa po raznim mjestima. Matej 24:6-7

Glagol  θροέω (treó) koristi se u Novom zavjetu za opisivanje stanja uznemirenosti radi događaja ili vijesti koje izazivaju strah ili tjeskobu.

Osjećaj uznemirenosti se često se povezuje s neočekivanim događajima, kao što su prirodne katastrofe, ratovi ili politički preokreti.

To je ljudski prirodni odgovor na događaje koji u nama mogu potaknuti vjeru ili izazvati strah.


Joel govori o Bogu kao našem Utočištu i Utvrdi, a Isus nam poručuje da ne budemo uznemireni!

Naglasak je na tome da stavimo svoj pogled na Boga i osvijestimo u sebi potrebu za povjerenjem u Božju suverenost.

Kako to učiniti?

Bdijte i molite da ne uđete u iskušenje! Duh je, doista, spreman, ali je tijelo slabo. Matej 26:41

Iskušenje ne možemo zaustaviti, ali zato kada se suočavamo s njim gledajmo na iskušenje kao  na indikator svojeg pouzdanja u Boga: ili će nam “dokazati” da imamo vjere, ili će nas oboriti?!

Isus govori o važnosti molitvenog bdijenja jer nas ono osnažuje u vjeri: da je Bog uvijek čvrsti zaklon i utvrda usred nevolje.

Tako spoznata istina učvrčćuje naše povjerenje u Boga i usmjeruje naše riječi i postupke. Poslijedica ovakvog usmjerenog i discipliniranog pristupa životu je duhovna snaga i unutarnja čvstoća bez obzira na okolnosti.

Ljudi molitvenog bdijenja teže podliježu emocionalnim i mentalnim izazovima koje donosi uznemirenost .


Izjavite danas:

Doista duša moja čeka na Boga; od njega dolazi spasenje moje. Samo je on stijena moja i spasenje moje; on je zaštita moja, neću se uvelike pokolebati. Psalmi 62:1-2

14 views0 comments

Commentaires


bottom of page